A releváns link

A releváns link nem mást jelent, mint hogy tárgyhoz tartozó. Vagyis, ha egy link releváns az oldalunkra nézve, az annyit tesz, hogy tartalmilag kapcsolódik hozzá. A Google ezt természetesen előnyként kezeli, de valójában aki egy kicsit is ért a linkekhez és a linkkapcsolatok kiépítéséhez, az tudja, hogy ha egy link nem releváns, akkor az sokkal kevesebbet ér. A relevanciát a gyakorlatban úgy tudnánk érzékeltetni a legkönnyebben, ha egy példán keresztül szemléltetjük: ha egy könyvekkel foglalkozó oldalon található link egy kiadó oldalára mutat, az sokkal értékesebb, mintha egy kávézó oldalára mutatna. Ez így valójában már sokkal egyszerűbb, és egyébként is a releváns link oda-vissza is kifejti a hatását, így mindkét weboldalra pozitív hatást gyakorol.

Amellett, hogy hány link mutat az oldalra, az sem mindegy, hogy hány különböző domainról mutatnak ezek a linkek. Ha különböző domainekről jönnek a linkek – mint ahogy ez a linképítő cég is kínálja -, akkor az sokkal többet jelent „szavazat” szempontjából, és a találati listán való szereplést is igencsak feljavítja. Azonban a linképítés során érdemes azt is figyelembe venni, hogy az egyes domainek és a rajtuk szereplő linkek milyen életkorral rendelkeznek, hiszen egy régebbi link és domain sokkal többet ér, mint egy 1 hónapja létrehozott link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Post Navigation