Hordható technológia: e-divat

Fülbevaló, mely világít, ha email érkezik, nyaklánc, mellyel szörfözni lehet a neten, MP3 lejátszós dzseki, és még sorolhatnánk a hordható divattechnológiákat. Az új generáció már a kabátjából hallgatja…

Hallhattunk már olyan fülbevalókról, amelyek világítani kezdenek, ha email érkezik, vagy olyan cipőkről, melyek mérete egyenes arányban áll a hallás-rátánkkal és az elégetett kalóriák számával. Sőt, olyan nyakláncról, mellyel szörfözni lehet az Interneten, vagy olyan MP3 lejátszós széldzsekiről, mellyel még hívásokat is lehet fogadni. Ha még sem, úgy tűnhet, mintha egy sci-fi film kellékei sorakoztak volna fel előttünk, ám le kell szögeznünk, hogy csupán nem rendelkezünk megfelelően friss információkkal az új millenniumi techno divat vagy más néven hordható technológia burjánzásával, mely már betört a kifutókra. Valóban, a technika mára már hordhatóvá vált. A műszaki gyárak divattervezőkkel dolgoznak együtt, hogy újabb és újabb ruhaként hordható elektronikus cikkeket fejlesszenek ki. Így mi sem állunk messze attól, hogy mindennapjainkban olyan fülbevalót hordjunk, mellyel hívást tudunk kezdeményezni, vagy olyan órát, mely MP formátumokat játszik le, vagy olyan nyakláncot, mely csipog, villog, vagy vibrál mikor email érkezik postafiókunkba. Az igény adja magát: a boltokban már jelenleg is kapható olyan karóra, mely MP3 lejátszóval rendelkezik, a tervezők pedig azt gondolták: ha mobiltelefon segítségével lehet szörfözni a neten, akkor miért ne lehetne ezt nyaklánccal vagy derékszíjjal megtenni? Új irányzat: e-ruházat. A divatházak közül a Levi-Strauss tette le elsőként az e-ruházat alapjait a divatpiacon. Ehhez pedig a Phillips NV céggel szövetkezett, s közösen készítették el a kabátok azon sorozatát, melyek alapfelszereltségként tartalmaztak mobiltelefont és MP3 lejátszót. A felöltő gombjai a hangerő és egyéb funkciók szabályozására szolgálnak, sőt amikor a telefon csörög, a hangerősség automatikusan lecsökken a beszélgetés könnyebb lebonyolítása érdekében. És a fülbevalójával kameráz… Hogy mindez mennyibe kerül? A cyber-divat adja az árát: a kabátok ezen verziója már tavaly augusztus óta kapható 600 és 900 dollár közötti áron. Az új keletű divattechnológiákat alkalmazó cégek netbarát ruhák és kellékek fejlesztésén dolgoznak. A meglévő Internet-felszerelések körülbelül 60-féle terméket foglalnak magukba, beleértve a nyakláncokat és az övcsatokat is. A nagy márkák, mint a Nike Inc. ugyancsak beszállt az e-ruházat versenyébe, azzal a különbséggel, hogy sportruhákba és felszerelésekbe építette az MP3 lejátszót. Az IBM is piacra lépett az úgynevezett digitális ékszer-projectjével, mely során kísérleteket tett arra, hogy apró hangszórókat, mikrofonokat és személyhívókat építsen gyűrűkbe, fülbevalókba és nyakkendőcsipeszekbe. Leszögezhetjük, hogy innentől kezdve az Internet-függőség már ruhán keresztül is fertőz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Post Navigation